Wir suchen eine(n)

Intern in the area of O2O Marketing & CRM (m/w)

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Tasks

  • Supporting Nintendo´s European Internet activities in the area content implementation and project management
  • Supporting the set-up of e-mail campaigns in our content management system (CMS) and e-mail marketing tool
  • Performing the monitoring and measurement of e-mail marketing activities
  • Conducting research on the latest industry trends
  • Liaising with Nintendo internal stakeholders to coordinate efforts and information flow
  • Supporting the creation of assets for consumer communication, such as e-mails, notifications, etc.

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The mandatory minimum length of the internship is 6 months
  • Relevant studies (Business Administration/Marketing/IT Bachelor or Master program)
  • Good knowledge of MS Office, especially Excel
  • Basic skills in SQL and knowledge in Adobe Photoshop is a plus
  • Fluent in spoken and written English; other European languages appreciated
  • Analytical and conceptual thinking
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • A passion for games and the video game industry

Earliest start date: September 2018

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung in Englisch mit Ihrem Lebenslauf, einem Bestätigungsschreiben Ihrer Universität, das bestätigt, dass das Praktikum für Ihr Studium erforderlich ist, sowie Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.