Wir suchen eine(n)

Intern in the area of Data Engineering*

Standort: Frankfurt am Main, Deutschland

Tasks

  • Supporting Consumer Intelligence Development Team in day to day tasks
  • Developing new features and prototypes in the area of Data Management, Web-Analytics, CRM, Machine Learning or ETL
  • Liaising with Nintendo internal stakeholders to coordinate business and technical requirements
  • Opportunity to work on your own project and/or be part of a bigger project

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies (please attach a confirmation letter from your university)
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 months
  • Relevant studies (Computer Science, Data Science and Business Analytics, Data Management Bachelor or Master program)
  • Fluent in spoken and written English; another European language is a plus
  • Experience with SQL, Data Processing or APIs as well as Web-Analytics Technologies (e.g. Google Analytics, Tag-Management, JavaScript) is a plus
  • Interest in Marketing or Ad Technologies (e.g. Customer Journey, Re-Marketing, GMP) as well as in Cloud Technologies (e.g. AWS, Azure, GCP)
  • Quick learner and vast interest to try out and experiment new things
  • Passion for games and the video game industry

Earliest possible start date: November 2019

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf Ihre aussagefähige Bewerbung in Englisch mit Ihrem Lebenslauf, einem Bestätigungsschreiben Ihrer Universität, das bestätigt, dass das Praktikum für Ihr Studium erforderlich ist, sowie Ihrem frühestmöglichen Eintrittstermin.

Level up!

Mit unseren Produkten Nintendo Switch und Nintendo 3DS zählen wir im Interactive Entertainment zu den führenden Herstellern von Videospielen und Konsolen. Wir möchten damit alle Menschen erreichen - unabhängig von Alter, Geschlecht oder Spielerfahrung. Ein starkes und motiviertes Team, hohe Qualität, neue Konzepte, die kreative Entwicklung und Umsetzung von Spielideen, sowie eine durchdachte Vertriebsstrategie ermöglichen es uns ständig mit innovativen Produkten zu überraschen.


* Wir möchten mit der Stellenanzeige Menschen gleich welchen Geschlechts ansprechen und verzichten daher auf explizite Nennung eines Geschlechts. Die Gesellschaft ist strikt gegen Benachteiligungen wegen des Geschlechts oder anderer geschützter Merkmale.